Jak wyjaśnił Red Bull, problemy Sebastiana Vettela w końcowej fazie wyścigu były spowodowane usterką silnika, a nie – jak początkowo sądził zespół – układu wydechowego.
W momencie wystąpienia awarii, szanse Niemca na zwycięstwo w wyścigu o GP Bahrajnu były duże. Kierowca Red Bulla prowadził w wyścigu, jednak cały czas podobne tempo utrzymywali Fernando Alonso i Felipe Massa z Ferrari.Początkowo zespół przypuszczał, że uszkodzeniu uległ układ wydechowy – taką informację mogliśmy również usłyszeć w przekazie radiowym. Po głębszej analizie, okazało się jednak, że za stratę trzech pozycji odpowiedzialny był silnik Renault.
Na chwilę obecną nie wiadomo, czy jednostka napędowa w RB6 będzie wymagała wymiany, czy możliwa będzie jej naprawa.
14.03.2010 18:52
0
Coś Vettel nie ma szczęścia do tych silników. Mimo wszystko uważam że silniki Renault są bardzo dobre i mają spory potencjał, jak mawia Robert :)
14.03.2010 18:55
0
zapewne renault niedaje tez takich jednostek konkurencji jak sobie
14.03.2010 18:55
0
Ten dziwny dźwięk mógł być spowodowany awarią silnika? Ja jednak obstawiam, ze wydech był uszkodzony. RBR może trochę mydlić oczy...
14.03.2010 18:58
0
Konik_mekr tak mi się wydaje , że jesteś na dobrym tropie
14.03.2010 19:00
0
silniki nie są z gumy. jadąc w takim tempie nie dziwne ze zajechał silnik.
14.03.2010 19:03
0
SILNIK - od traktora im chyba dali że taki miał głos. Wina wydechu
14.03.2010 19:04
0
5. Jakby był z gumy, to by mu sie wylał wydechem :)
14.03.2010 19:06
0
niech się cieszy że silniki mają od Renault a nie od BMW bo pomimo awari dociągnoł i nawet bronił się skuteczniue przed mercedesem za którym tak RBR zabiegał acz szkoda bo wolałbym go na 1 niż Alonso
14.03.2010 19:10
0
najlepiej jak by wygrał KUBICA!!!!!!!!! xDDDDDDD
14.03.2010 19:10
0
Coś mi sie wydaje że przesadzili z poziomem oleju tak samo jak u Marka. Mark puścił śmierdliwego bąka który wyeliminował dwojga kierowców z wyścigu. Problemy Vettela zaczeły się dopiero na 33 okrążeniu. Wadliwe te bolidy i tyle
14.03.2010 19:11
0
A może mechanik RBR za mało oleju wlal do silnika Vetella a do Webbera nalal go za dużo i efekt dymny wszyscy widzieli hehe taki żart na odstresowanie się po GP.Bahrain
14.03.2010 19:11
0
szefowie renault powiedzieli na temat dyfuzora Renault F1 Team chciał zakończyć pogłoski o nie legalności nowego dyfuzora. Potwierdzili oni takze ze niebylo zadnego kontaktu z FIA w sprawie tej czesci bolidu
14.03.2010 19:12
0
Ludzie sam silnik to tylko narzędzie - w nieodpowiednich rękach nie będzie z niego pożytku. Co chciałbym przez to powiedzieć - to że Renault dostarcza tylko silnik a osprzęt czyli wydech chłodzenie hydraulika i wiele innych aspektów takich jak "mapowanie" jest w kwestii inżynierów RBR. Widocznie zbyt wyżyłowane parametry owego osprzętu nie pozwalają na tak długą żywotność jak w RF1. Ten sam problem był w tamtym roku i na prośbę RBR inżynierowie z Renault ustalili problem z obsługą lub osprzętem czy mapowaniem i było po problemie- pozdrawiam
14.03.2010 19:13
0
choć i tak widać że jednak RENAULT jest w czołówce bo przecież KUBICA miał najlepsze czasy na 15-20 okr. do końca:) CHOĆ TAKI PLUS XD
14.03.2010 19:24
0
W Ferrari wymienili silniki... i wygrali:P Jak walczy się na samym szczycie powinno się myśleć o takich rzeczach przed wyścigiem
14.03.2010 19:28
0
ale silniki sie wymienia tylko 6 razy
14.03.2010 19:41
0
16. kkkk chyba 8
14.03.2010 19:41
0
13. dsu1 Nie chce ci zwracać uwagi ale w RBR w tych zapleczach przy kompach siedzą inżynierowie z koszulkami Renault i oni dostarczają i zarazem obsługują silniki
14.03.2010 19:42
0
no strzelałem xD
14.03.2010 19:42
0
To niezmienia faktu że tak już się dzieje i nie tylko dzis się jakiś RBR popsuł
14.03.2010 19:52
0
Mam pytanie kiedy bedzie wiadomo kto ma ile punktów w tym typowaniu
14.03.2010 19:56
0
jesli Ci to poprawi humor, to najwiecej mam ja :)
14.03.2010 19:59
0
noo szkoda mi Vettela strasznie bo wywalczył sobie pool position prowadził w wyścigu i taki pech :(
14.03.2010 20:01
0
Vettel i tak zdobędzie mistrza, a Ferrari 3 wyścigi i dostanie zadyszki:)
14.03.2010 20:08
0
W bolidzie Vettela awarii uległa instalacja elektryczna a dokładniej zapłonowa, sam silnik jest ok ;-))
14.03.2010 20:11
0
wojwio-- a skąd mozesz to wiedziec? W szklanej kuli zobaczyles?:)
14.03.2010 20:18
0
I dobrze ! Niech tak mówią to FIA będzie się musiała zgodzić na poprawki w silniku o które prosi RENAULT - chociaż osobiście też uważam, że to nie była wina silnika (strasznie brzmiał, a jechał pod koniec nawet przyzwoitym tempem!!).
14.03.2010 20:20
0
jak vettel bendzie mistrzem to ja bende ksiedzem
14.03.2010 20:22
0
predzej mi kaktus na rence urosnie i samolot w oku przeleci nic vettel bedzie mistrzem w tym roku
14.03.2010 20:24
0
28. pisze się będę
14.03.2010 20:28
0
Przez ta awarie silnika nie dostane czapeczki ferrari. Gdyby Vettel dojechał na 1 miejscu zdobyłabym 57pkt, a tak poprzestawiał mi wszystko i tylko 32pkt
14.03.2010 20:31
0
Kurcze nie podobaja mi sie te silniki Reno . Czyzby juz defekty ? No chyba ze jest tak jak mowi kolega dziarmol@bisss ze to elektryka . Ale juz w zeszlym sezonie tez wyskakiwaly rozne awarie. No gdyby Red Bull mial silniki Mercedesa to mysle ze by ich to wzmocnilo. Jeszcze raz szkoda go dziisiaj. appil @27 Nie zgodze sie ze to bylo dobre tempo pod koniec wyscigu . Bo jego bolid byl wolniejszy od Wiliams oraz Force India ( w koncowce ) I tylko umiejetnosci tego kierowcy sprawily ze jakos tam sie dotoczyl do mety AZ na 4 miejscu. pele2808 @28 Bezdiemy pamietac . Moze juz zapisz sie do seminarium . Moze nie wtym sezonie choc walczyc na pewno bedzie ale w pryszlosci jest to raczej nieuniknione wiec mozesz juz powoli sie przygotowywac do powolania ( oczywiscie nie traktuj tego jak obraze bo zartuje ale Vettel to swietny kierowca jeden z najlepszych w stawce moze i najlepszy )
14.03.2010 20:33
0
już podali że z silnikiem było wszystko ok a wine za wszystko ponosi układ elektryczny silnika czyli to były problemy z zapłonem
14.03.2010 20:43
0
To taki PR ze strony RBR aby FIA zezwoliła na modyfikację silników Renault, o które RBR tak zabiega.
14.03.2010 20:50
0
I o te silniki się najbardziej boję , tylko 8 na sezon , coś cienko to widzę.
14.03.2010 20:58
0
kolejnysezon owszem zgadza się ale czy uważasz że mają takie same wloty i inny osprzęt który w takim samym stopniu wpływa na to co się dzieje z silnikiem? i jeszcze jedno jaki na to mają wpływ inżynierowie z Renault którzy nie znają wielu aspektów które to mogą właśnie wpływać na silnik ? wydaj mi się że nie. Inżynier z Renault pracuje tam jak suchar nie znając do końca wszystkich danych on ma tylko zająć się obsługą danych i być może mapować silnik poza tym wszystko to wielka tajemnica RBR którą to mogło by wykorzystać Renault
14.03.2010 21:06
0
a co wysiadło w bolidzie pietrowa??? ktoś wie???
14.03.2010 21:12
0
Sam Petrov wysiadł :)
14.03.2010 21:42
0
@37.zibi15888 : Witia uszkodził zawieszenie na jednym z zakrętów.
14.03.2010 21:48
0
Petrov sam jest sobie winien. Z premedytacją ciął wszystkie tarki na torze, więc jak to się miało skończyć jak nie uszkodzeniem zawieszenia? Tylko ta jego mina jak wysiadł z bolidu - aż szkoda mi się go zrobiło, ale on naprawdę ma taki wyraz twarzy, że go lubię :D Taki jakiś swój jest...
14.03.2010 21:52
0
w ferworze walki z Rubensem trochę ostro przejechał po tarce i wachacz prawego kołe się skończył
14.03.2010 22:56
0
Niedobrze.
14.03.2010 23:10
0
Osz ty w m...ę - SPISEK he he he
15.03.2010 06:06
0
Jak pisali poprzednicy, silnik Ranault zastosowany w RBR, jest zmodyfikowany przez inżynierów RBR. Staje się przez to bardziej awaryjny i mniej trwały. Widać to było już w poprzednim roku. Dodając styl jazdy Vettela ............., silnik nie wytrzymuje. Każdy silnik można szybko zajeździć, jak się "wydusza" z niego maksymalne i większe niż przewidział konstruktor osiągi bez chwili przerwy. I bez awarii silnika, Alonso wyprzedził by Vettela......
15.03.2010 08:30
0
@44 Jasne... Alonso wyprzedziłby Vettela. Dogonić to może by go dogonił, ale skąd wziąłby dodatkowe 50KM na wyprzedzenie go to ja nie wiem. Vettel był z przodu i cały czas kontrolował sytuację. Mówienie że Alonso by go wyprzedził jest tak oczywistą stronniczością, że zastanawianie się nad sensownością reszty posta 44 jest zwykłą stratą czasu.
15.03.2010 09:20
0
nie uważacie, że RB powinien dostać jakąś za stworzenie realnego zagrożenie na torze tym spaleniem oleju ?? mogło się to gorzej skończyć, niż skończyło - a na przyszłość może by inzynierowei bardziej uważali
15.03.2010 09:40
0
Pewnie powinni, ale przecież na okrążeniu formującym wszystko było ok, na prostej startowej też. No i trwało to dwa razy po sekundzie. Tak łatwo by się z tego wykręcili że nawet nikt nie fatygował się interweniować. Co najwyżej przy jakimś następnym incydencie z udziałem RB łatwiej będzie wymóc jakieś sankcje,
15.03.2010 11:40
0
44. lechart ciekawe jakim cudem by to zrobil, to sa porownywalne samochody, o ile vettela nie jest szybszy, ten chlopak jezdzi doskonale, o czym swiadczy chocby porownanie jazdy do jego kolegi z zespolu... na mokrym jest bezbledny, na suchym cisnie na maksa, az sie milo oglada!
15.03.2010 14:29
0
zall.... jakoś kubicy sie nic nie stało a piertow miał zepsute zawieszenie a nie silnik xD
15.03.2010 20:13
0
może powinni wprowadzic jakieś przepisy dotyczące tego oleju aby temu zapobiec w przyszłości ?
15.03.2010 20:31
0
48. arthi 45. jfc Alonso jest bez wątpienia najlepszym kierowcą w stawce. Te 50 KM ma w swoim samochodzie. Jjeżeli chodzi o kontrolę sytuacji, to było chyba odwrotnie. Natomiast jeżeli chodzi o drugą część mojej wypowiedzi, to wynika ona z obserwacji zeszłorocznych GP. Weber wie do czego zdolny jest silnik w RBR i dlatego tak nie "ciśnie". Trzeba myśleć perspektywicznie, sezon jest długi, silników tylko 8 na sezon.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się